2009. szeptember 14., hétfő

2. hét

...most hogy az első hét után összerázódott a társaság,../többékevésbé/...
A második hét már inkább a "tanulásról" szólt... csak szépen nyugodtan.
a hétfői morning assembly-t Ib (István Balogh) és Andrew (Bandi) tartották.
Bandi bringaszerelésről tartott kiselőadást, Ib pedig a mézről és a méhekről ... vicces volt.
A hét folyamán fotóórán megismerkedtünk a stúdióval /nagyvonalakban/, a sötétszobával, a sötétsötétszobával, a filmhívással, és a nagyítással. Csütörtökön aztán rá is szántam magam hogy megpróbáljam előhívni életem első fekete-fehér tekercsét... Legnagyobb meglepetésemre jól sikerült :)
www.flickr.com/photoactive <<< képek itt! pénteken meg a nagyítást próbáltam ki a Krisnyától megörökölt Forte papíron... mivel koszos volt a nagyítógép lencséje, így a kép is foltos lett kissé...de sebaj. Angolórán ketté szedték a csoportot /szerencsére/,...mert a zöldföldieknek mindent el kellett mondani dánul is, de még azt sem értették teljesen... Amúgy érdekes angolul angolt tanulni. ..nagyjából abból áll hogy kisebb-nagyobb szövegeket olvasgatunk, aztán beszélgetünk róla. John, az angoltanár nagyon kedves, és szereti a magyarokat,...van neki magyarzászlós lánchidas, meg Gyulás (mint a város) pólója is :)...Kedden nagyon szép idő volt, és megbeszéltük páran hogy le kéne menni a partra. John meg volt olyan rendes és levitt minket a kocsijával. jó kis kiruccanás volt...nem bírtam ki hogy ne menjek bele a tengerbe legalább térdig :) /ha vittem volna fürdőgatyát, lehet hogy tovább merészkedek/...utána meg elmentünk egy rom templomhoz. Zeneórán mindenki magához ragadott egy ütős hangszert, és az utasítás az volt hogy csináljunk minél nagyobb zajt!...jelentem, utasítás teljesítve :) zajkeltés után megpróbálunk eljátszani egy egyszerűbb dalt... sokan játszanak hangszereken, szóval nem annyira bonyolult feladat ez... Én meg megpróbálkoztam az énekkel,..többkevesebb sikerrel. első alkalommal ezt énekeltük Tündével: http://www.youtube.com/watch?v=tIdIqbv7SPo második alkalommal meg ezzel próbálkoztunk többen (én voltam a gyenge láncszem): http://www.youtube.com/watch?v=-DNeoYbTvN8 A hétfői este 'fénypontja' a Dán óra volt... próbálok jelzőt találni az ott kialakult HANGulatra,..de nem megy...bocsánat :) ... itt északon minden fordítva van. Kérdőmondat végén a hangsúly le-, míg kijelentő végén a hangsúly felmegy. A kilincsek fele fordítva működik, sőt még a wc-t sem lehúzzuk, hanem felhúzzuk. 10 napot adtam magamnak hogy megszokjam a szobatársam alvási 'stílusát'. Ez úgy nézett ki hogy 1-1,5 perccel azután hogy lecsukta a szemét, olyan nagyon-nagyon hangosan kezdett el horholni, amit én még nem hallottam. de nem tartotta az "ütemet", hanem 3 percenként felhorkantva, és valamit motyogva /hol dánul, hol angolul/, átállt egy másik horkolási módra,.... Szóval nem sokat aludtam az első héten. Hétfőn már nem bírtam tovább, és leültem vele megbeszélni a dolgot, hogy valami megoldást találjunk. Mondta, hogy kedves tőlem hogy nyugodt hangvételben állok hozzá a dologhoz, és hogy csodálkozik hogy eddig nem tettem szóvá. Végülis megbeszéltük az igazgatónővel, és ő átköltözött egy egyágyas szobába. Azt hittem hogy most aztán befoglalom a szobámat, és kidekorálom és nyugalom lesz,... majd közölték velem hogy két hét múlva jön egy másik dán fiú... most már csak abban reménykedem hogy ő nem fog semmiféle zajt kiadni magából alvás közben........... Múlt héten egész sokszor lejártunk pingpongozni a tornaterembe Katával, Ibbel, Bencével, Ilija-val,... Fűztem filmet a Csajkába,...aztán kb 10 kép után eltört benne a zár...nem örülök neki. Egyik este, Ede Ib Bandi meg én elvonatoztunk sörözni meg dumálni egyet Hjorring-be. Ez kb 8 perces út, és Vraa után egészen nagy városnak néz ki...a hely ahova mentünk meg egészen kocsmaszerű kocsmának. pár órával, jópár sztorival, négy sörrel* és két rummal** később aztán elindultunk az utolsó vonatra. Hétfőn elfogyott a tiszta ruhám, így letesztelhettem az házban levő mosó- és szárítógépet. Jelentem mindkettő tökéletesen működik. Első héten szinte minden nap esett az eső...akár többször is. Ezen a héten meg szinte minden nap sütött kicsit a nap...tök jó volt nemfelvenni a kabátot. Vasárnap délben végre befejeztem a bringát amit Krisnya és Bandi elkezdtek nekem összerakni :) Délután aztán mentem is vele egy nagy kört a faluban...nagyon jólesett!


kiegészítés:
*a sörök 70%-a itt 0,33l-es kiszerelésben kapható
**a tömény italból pedig 2cl egy "feles".../ötödös/

1 megjegyzés: