2009. szeptember 26., szombat

hassy story


Mivel hoztam ki magammal középformátumú filmet, de hozzá való gépem nincsen, így még múlt héten megkérdeztem Emilt, hogy tudna e kölcsönadni egyet a prágai túrára. Állítólag a háza tele van kis- közép- és nagyformátumú gépekkel meg lencsékkel, és felét még csak ki sem próbálta a gyűjteménynek. Sajnos kicsit elkéstem a kéréssel, mivel a diákoknak szánt gépeit már mind kiadta korábban. Szerencsére még előző félévből Bandinál maradt egy Hasselblad 500 névre hallgató álomgép, bár kicsit lestrapált, de működő állapotban... és mivel ő már nem akarta használni tovább, úgy tűnt hogy megoldódott a gép-probléma.
Bandi megmutogatta mi hogy működik, hogyan kell befűzni filmet >>> be is fűztük a filmet.... majd átnyújtotta a monstrumot, (prizmával, magazinnal, objektívvel szerintem van vagy két kiló)... és gondoltam exponálok egyet. Fel is húztam,... nyomnám be a gombot,... és... egy csúnya klikkenés, majd semmi.
Nem működik a zár, nem működik a blende, se a záridő állítás. Nem csapódik vissza a tükör, és nem lehet levenni az objektívet.
Következő nap vittem is a gépet Emilhez, hogy nézze meg. Azt mondta hogy találkozott már a problémával,...de gyorsan hozzátette hogy diákok kezében sokszor gyakrabban mennek tönkre fényképezőgépek rejtélyes okokból (:
Abban maradtunk hogy hazaviszi a hassy-t, és megpróbálja megjavítani.
Tegnap odamentem hozzá, hogy sikerült-e valamit tenni,......de sajnos nem. Majd elküldi a gépet valami szakembernek.
Aztán akkor mondta hogy ne aggódjak, mert Prágában fillérekért adják a középformátumú gépeket. Mondtam hogy nincs annyi pénzem, meg amúgyis előbb tán ki kéne próbálnom egyet mielőtt vennék egy sajátot :)
Erre kibökte, hogy hát igazából még porosodik nála otthon egy gép, elég régi,...kb 75 éves!...de délutánra előtúrja, és együtt megnézegetjük. Meglett a gép, egy 'Voigtländer Superb' névre hallgató kövület, és még film is volt benne!
Sétáltam egyet a suli körül, és fél óra alatt el is lőttem a maradék 7 képet...teszt jelleggel!
Vacsora előtt Petivel lementünk a fotóházba, és előhívtam a filmet. Kicsit féltem hogy nem tudom majd befűzni az orsóba, de nem volt gond. Este be is szkenneltem, eredmény itt:
http://www.flickr.com/photos/photoactive/

HOLNAP PRÁGA!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése