2009. szeptember 23., szerda

főleg lökken

az előző bejegyzésem óta nem történt túl sok érdemleges dolog,...épp ezért is csúsztam meg kicsit a következővel.
Múlt héten végig szép idő volt, így elhatároztuk hogy elbringázunk a tengerpartra csütörtökön.
Mivel a zenetanár beteg volt, így a délelőtti óra elmaradt, és már "reggeli után" nem sokkal indulhattunk is....Azért írom idézőjelben a reggelit, mert cseppet elaludtam, és a későn kelőknek már nem sok minden jut. Szóval egy pohár narancslével és egy banánnal a hasamban kigördültem 'Hardi'-val az udvarra, ahol már ott volt Tünde, az ablakból pedig meglátott minket a még-később-ébredő-Bence, aki gyorsan összekapta magát :)
Az úticél Løkken volt. Ez a tengerparti falu/város van legközelebb Vraa-hoz,...kb 15km.
Hardi jól gurult, Tündének meg nagyon nagy volt a kölcsön bringa váza, így szinte superman-pozícióban kellett pedáloznia, Bence szegény meg kifogott egy bringát aminek hiányzott két küllője, lötyögött a kormány...stb... Odafelé egymást bevárva, kényelmesen haladtunk.
Új szélerőművek, régi szélmalmok, templomok, kisebb nagyobb gazdaságok mellett haladtunk el. Nem sütött hétágra a Nap, de szerencsére szinte nem is fújt a szél...ilyen itt szinte sosincs. pláne a tengerparton! Megálltunk egy boltnál venni ezt-azt...csoki, sör, bor,..elvégre piknikezni mentük vagymi :)) ... meg persze vettem magamnak egy kis reggelit: Hegymászásokról jól ismert olajos tonhal konzerv és "kenyér"...DÁNIÁBAN NINCS RENDES KENYÉR!!!...akkor éppen valami szeletelt kalács szerű valamit fogtam ki,...de legalább fehér volt!
Tünde mondta hogy nyáron sokkal nagyobb nyüzsgés van Løkkenben, de most így szezon végén már kicsit üres a város.
Lezártuk a bringákat, és letelepedtünk egy szimpatikus helyen. Beszélgettünk, én komótosan reggeliztem az olajoshalam, a tenger meg csak zúgott... nagyon hangos!
Mióta itt vagyok, voltam már tengernél párszor, és az a szélcsend nagyon meglepő volt. (ennek ellenére azért természetesen mindenem telement porral)
Csokizás, borozás (sikerült nagyon rossz édes bort választani), homokba rajzolgatás. A Nap erőre kapott, és Tünde gondolt egyet...ő bizony csobban egyet! Bencével összenéztünk, eddigre Tündi már rohant is a tenger felé, éééés csobb.
Szárítkozás után kisétáltunk a móló végére, ahonnan jópár II. világháborús német bunkert pillantottunk meg kicsit arrébb a parton. (én már googlemaps-on kiszúrtam őket :))
El is indultunk feléjük,...útközben kitoltunk egy homokba ragadt kisbuszt, majd odaértünk a bunkerekhez. Kb. 15 bunker volt, elég nagyok!...belesüppedve a homokba... elég bizarr látvány volt. főleg amikor helyi gyerekek jelentek meg műanyag puskákkal és arab sállal meg símaszkkal felszerelkezve kezdtek el játszani a bunkerek között. Mi is felmásztunk/bemásztunk párra/párba. A bringákhoz visszafelé, cipőktől és zokniktól megszabadulva, bokáig-térdig gázolva a tengerben haladtunk. Nagyon-nagyon hideg volt!...Bencével nem is értettük, hogy Tünde hogy bírt belemenni :)
Hazaindulás előtt még benéztünk egy helyi, lokkeni sörfőzde/étterem/sörözőbe, ahol megünnepelve az együtt töltött napot, elfogyasztottunk egy-egy pohárral egy helyi főzésű barna sörből. Vacsorára épp visszaértünk a suliba...

hétvégén magyarkodtunk egy kicsit: Mákos Tészta és Rakott Krumpli volt a díszvendég!

Ib szervezett pingpong bajnokságot, úgyhogy lett új háló, meg labda, meg ütők, és e hét elején már el is kezdődtek a mérkőzések. 32 nevező, 8 csoportban...minden ugyanúgy zajlik mint egy hivatalos versenyen. Én a G-csoportba kerültem, de a mi meccseinket csak a prágai túra után játszuk le... ... ... ...


Prága! Az elmúlt héten két megbeszélés is volt ezügyben. A vezetők Emil, a fotótanár, és Claus, a fotozsurnaliszták tanára lesznek. Szombaton lesz búcsúparti, és vasárnap reggel indulás...busszal /másnaposok és későnkelők hátrányban/. Berlinben kitesszük a főleg zene szakos csoportot, és éjfélre már ott is leszünk Prágában. Jó kis szállodánk lesz, közel a belvároshoz. minden napra más programot találtak ki,...erről inkább akkor írok, ha már lezajlott a túra ;)...azthiszem péntek délelőtt indulunk majd vissza Dániába.


Tegnapelőtt megjött az új szobatársam, Lasse. Így elsőre kedvesnek tűnik, és ami fontos,.. nem horkol!...egyelőre nem sokat beszéltünk, mert el van foglalva a Spanyolországban készített képeivel...másfél hónap séta+napi 60km+Spain=El Camino. mutatott pár képet,... hát lenyűgöző.


Tegnap délután meg kocsiba pattantunk, és elmentünk Hjorring-be, second handbe nézelődni. Többiek vettek jópár cuccot, cipő, sapka, nadrág, ing, szőnyeg...Én meg hoztam a turkálós formám, és kemény 4koronát költve, 2db ruhazsepivel tértem haza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése